söndag 12 februari 2012

Crazy, Stupid, Love

Igår förvånade jag mig själv. Vi struntade i att titta på melodifestivalen utan tittade istället på filmen Crazy, Stupid, Love

Filmen handlar om familjen Weaver. En kväll när man och hustru är ute och äter släpper frun bomben, hon vill skiljas. Mannen ger bara upp och flyttar ifrån huset. Kvällarna spenderar han på en bar där han iakttar en playboy som raggar upp nya kvinnor varje kväll. Playboyen tar sig an mannen och lär honom allt han kan. Det funkar och han träffar olika kvinnor men är det verkligen så han vill ha det?

Det är kanske inte så svårt att räkna ut hur det blir men det gör inte så himla mycket. Filmen är riktigt rolig, många dråpliga situationer. Den blir dock inte pinsam som vissa filmer kan bli och som jag verkligen inte gillar. Jag behöver aldrig gömma mig bakom kudden för att jag tycker att karaktärerna är för pinsamma.  

Vill ni ha lite rolig underhållning tycker jag ni ska se Crazy, Stupid, Love. Ni kan läsa mer om filmen här.

4 kommentarer:

  1. Kul! Den här ligger och väntar på att bli tittad på. Kanske blir det i morgon.

    SvaraRadera
  2. En av de bättre komedier jag sett den senaste tiden. Steve Carell växer för varje film jag ser med honom. Perfekt avslut på en trist och jobbig måndag :)

    SvaraRadera