söndag 2 januari 2011

Summering - december

Innan jag summerar året så ska jag summera böckerna jag läst i december. Det blev 11 lästa böcker under december månad.

Det blev 7 stycken barn- och ungdomsböcker:

Baksidans hemliga hjältar av Peter Arrhenius
Josefin, bästis med Villa-Ulla av Johan Unenge
Min första världsensation av Annalena Hedman
Pappan med de stora skorna av Moni Nilsson
Spelar död av Stefan Casta
Farligt besök av Åsa Storck
VM sommar av Magnus Ljunggren

En deckare:

Den farliga leken av Mari Jungstedt

Tre fackböcker:

Skriet från kärnfamiljen av Rebecka Edgren Aldén och Tinni Ernsjö Rapp
Tagga ner! Lagom bra föräldrar är bäst av Malin Alfvén och Kristina Hofsten
Jag mobbar inte! av Lisbeth Pipping

2 kommentarer:

  1. Spelar död har jag också läst på en kurs jag gått. Otroligt läskig bok tycker jag, obehaglig men tänkvärd!

    SvaraRadera
  2. Visst är den läskig. Gillar sättet Casta bygger upp boken med att man i början av boken får reda på att något hänt men inte vad.

    SvaraRadera