måndag 3 januari 2011

Summering - Läsmål 2010

I början av 2010 satte jag upp läsmål för året, som du kan se nedan. När jag satte upp dessa mål var det tänkt att jag skulle vara mammaledig hela året. Nu blev det inte riktigt så utan i augusti började jag på nytt jobb. Det nya jobbet krävde att jag åter igen koncentrerade mig på barn- och ungdomslitteraturen. Det är en av förklaringarna till att det gick åt skogen med mina läsmål.

Jag klarade dock en kategori och det var ju 10 ungdomsböcker. Jag har inte läst en endast bok på engelska, så det gick ju inte så bra. Inte heller någon nobelpristagare. Jag har läst en av mina hyllvärmare som var Ett öga rött. Jag läste en bok från ett nytt land, Lila hibiskus och en biografi, Live to win.

Något som jag i allafall gjort är att jag upptäckt många nya författare. Det är mycket tack vare alla bokbloggar som jag läser. Några författare som jag upptäckt är tex Moa Herngren, Hillevi Wahl, Jenny Han och Sarah Dessen.

Läsmål 2010

5 nobelpristagare
10 ungdomsböcker(minst)
5 hyllvärmare
2 engelska böcker
5 från nya länder
2 biografier

Så nu sitter jag och funderar om jag ska sätta upp några läsmål för 2011. Är det lönt om man ändå inte följer dem? Fast jag tror jag ska göra det i allafall. Hur gör ni, sätter ni upp läsmål?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar