tisdag 5 november 2013

Top Ten Tuesday - uppföljare att längta efter


Ännu en tisdag har snart passerat men den är inte riktigt över än så jag hinner klämma in en Top Ten Tuesday. Veckans uppgift är: Top Ten Sequels I Can't Wait To Get My Hands On.

1. Drömtjuvarna av Maggie Stiefvater kommer i mars 2014 och är den andra delen i serien Kretsen.

2. Spring så fort du kan av Sofia Nordin är andra delen om Hedvig som är ensam kvar i världen efter en hemsk feber drabbat befolkningen. Kommer i januari 2014.

3. Nyckeln av Mats Strandberg & Sara Bergmark Elfgren behöver väl knappast någon närmare beskrivning. Släpps den 15 november.

4. Jag skulle gärna vilja att den femte delen i serien Gone översätts till svenska. Den femte delen heter Fear och det verkar som jag kanske får läsa den på engelska. Hade en elev som senast igår frågade efter den. Varför översätter man inte en hel serie? Frustrerande...

5. Fortsättningen på Katarina von Bredows Du & Jag vill jag gärna också läsa.

6. Jag vill även gärna läsa fortsättningen på Larma, släcka, rädda i Rosengädda av Emma Hamberg så jag hoppas hon sitter och skriver på en sådan.

7. Jag hoppas även att Katerina Janouch sitter och skriver en fortsättning på Nattsländan.

Det står helt stilla i huvudet just nu så jag kommer faktiskt inte på fler. Jag antar att jag missat en hel hög med böcker men jag får säkert massor av tips inne hos er.

3 kommentarer:

  1. De tre första kan jag också skriva under på :)

    SvaraRadera
  2. Nyckeln är det nog många som längtar efter just nu :) Och Gone har jag haft på min nyfiken-på lista i evigheter...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gone gillade jag verkligen synd om de inte översätter de två sista.

      Radera