onsdag 6 november 2013

Ändrade planer

Igår började jag läsa en ny bok. Jag får dock lägga den åt sidan då jag nästa vecka ska bokprata om andra världskriget. Så nu ska jag istället läsa Kodnamn Verity. Jag hade ju tänkt läsa den i vilket fall som helst men är egentligen inte så sugen på att läsa den just nu. Men så är det att vara skolbibliotekarie. När lärarna frågar om man vill bokprat för en klass säger man inte nej. 

Hur har ni det med läsningen, många måsten eller läser ni bara det ni har lust med?

2 kommentarer:

  1. Mina måste är väl i så fall rec.exen men de har jag ju å andra sidan sett fram emot att läsa. Som du själv är inne på är det dock inte alltid man är sugen på en viss bok precis till rec.datum men då går det ju tack och lov att skriva om boken senare.

    SvaraRadera
  2. Jag tar inte emot så många recensionsexemplar just därför. Hinner inte riktigt med dem men ibland är det ju någon som man är riktigt sugen på som går före alla andra böcker i kön.

    SvaraRadera