måndag 25 november 2013

Årets vinnare

Av alla de nominerade till årets Augustpris har jag bara läst en, nämligen Snöret, fågeln och jag av Ellen Karlsson och Eva Lindström. Nu gick den ju och vann i kategorin Årets svenska barn- och ungdomsbok så det var ju bra att jag hade lagt tid på att läsa just den.  Jag har inte skrivit något om den men får ta och göra det nu när den gick och vann.

Jag hade inte ens köpt in boken till biblioteket till en början utan gjorde det när jag såg att den var nominerad till Augustpriset. Tyvärr så tror jag många barn kommer välja bort den på grund av framsidan. Jag hoppas jag har fel men tror tyvärr inte det. Ska bli kul att skylta med den i morgon och se hur lång tid det tar innan den lånas ut.

Snöret, fågeln och jag passar även som högläsningsbok och sådana kan man ju inte få för många av.

Som sagt de andra vinnarna har jag mycket dålig koll på men ni hittar dem här.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar