tisdag 5 mars 2013

Tio i topp serier som jag vill läsa


Då var det tisdag igen och dags för Top Ten Tuesday. Denna veckan gäller det att lista Top Ten Series I'd Like To Start But Haven't Yet.  Detta var inte så himla svårt. Jag läser ju en hel del serier men än finns det många som jag inte testat.

1. Håkan Nessers böcker om Barbarotti har jag fortfarande inte läst men förhoppningsvis börjar jag på den under året.

2. De utvalda av Kristin Cashore är jag också nyfiken på.

3. Hammarbyserien av Carin Gerhardsen har stått i hyllan länge nu.

4. Elly Griffiths böcker tänker jag läsa under året. Jag har dock inte fått tag på första delen än.

5. Johan Theorins böcker har jag i hyllan men fortfarande inte läst.

6. Serien Viktoria Bergmans svaghet som startar med boken Kråkflickan som är skriven av Jerker Eriksson.

7. Matchad av Ally Condie som är första delen i en trilogi.

8. Delirium av Lauren Oliver låter också intressant.

9. Jo Nesbös böcker om Harry Hole äger jag inte men det går ju snabbt att åtgärda.

10. Ann Cleeves Shetlandskvartett tänkte jag att jag ska testa någon gång. Den är kanske inte högst upp på prioriteringslistan men den finns i alla fall med.

6 kommentarer:

  1. Ja, de serierna som du vill påbörja är ungefär de som jag håller på med :) Alla utom tre...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag slängde in några dystopiska ungdomsböcker också :)

      Radera
  2. Åh, vad många bra serier du har kvar att prova :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst har jag. Problemet är att jag knappt läser något för tillfället.

      Radera
  3. Åh, du måste börja läsa om Harry Hole!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fattar inte att jag inte läst Harry Hole än.

      Radera