måndag 7 januari 2013

Ett sista inlägg med statistik

Jag lovar att detta är mitt sista inlägg om statistik från 2012. I diagrammet nedan kan man se från vilka förlag böckerna som jag läst 2012 kommer ifrån. Om jag jämför med 2011 så är de två översta på listan desamma. De ger ju ut barn- och ungdomsböcker så det är ju inte så konstigt att de toppar listan då det är det jag läser till stor del. Det är ju inte så att jag läser en bok bara för att den kommer från ett visst förlag. Spelar det egentligen någon roll från vilket förlag böckerna kommer ifrån? Är det något ni tänker på? Hur kan det vara så att fast jag inte tänker på det så ser det nästan likadant ut detta året som förra?

Jag har läst böcker från inte mindre än 23 olika förlag.


En sista sak som jag också tänkte ta med som inte har något med förlag att göra är att jag har läst 21875 sidor. 21875 på 88 blir ett snitt på 248 sidor per bok. Jag gillar böcker som är omkring 300 sidor. Jag tycker det är rätt lagom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar