onsdag 17 februari 2010

Till skogs av Tana French

Till skogs handlar om Rob Ryan inom den irländska polisen. När Rob var 12 år försvann två av hans vänner i skogen där de brukade leka. Rob återfinns men det finns inga spår av hans vänner. När Rob återfinns står han fastklamrad vid ett träd med blod i skorna. Han minns inte vad som hänt honom och hans vänner.

Rob och hans kollega Cassie Maddox blir ansvariga för en utredning när en flicka hittas mördad. Flickan hittas i samma skog som Robs vänner försvann. Rob förstår att han borde avsäga sig utredningen eftersom spåren leder bakåt i tiden men han kan inte.

Jag tycker att Till skogs börjar väldigt bra. Jag blir väldigt nyfiken på hur det hela ska sluta. Men så läser jag och läser och tycker att det händer ingenting. Boken är på 500 sidor och efter att läst 250 sidor och de inte kommit någon vart börjar jag tröttna lite. Men så sätter det äntligen fart igen och jag tar mig igenom hela boken. Jag blir dock besviken på slutet. Vill dock inte avslöja för mycket om det är någon som tänkt läsa den. Till skogs finns att köpa på bokrean för en billig peng. Jag tror jag kommer ge French en chans till och även läsa hennes nästa bok som heter Okänt offer.



...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar