fredag 5 april 2013

Summering - mars 2013

Då var det dags att summera ännu en månad. Sex böcker blev det denna månaden med. Det är där jag brukar ligga en vanlig månad. På sommaren brukar jag hinna med lite fler böcker men så här mitt i terminen hinner jag helt enkelt inte. Känns som jag fått till en bra blandning mellan nytt och gammalt. De svarta svanarnas natt blev stor succé när jag tipsade om den i en fyra innan påsklovet. Ska bli spännande att höra vad de tyckte om den sedan.  

Barn- och ungdomsböcker:

Utsikt från livets planet av Tove Berggren(Bonnier Carlsen)
Millan av Pia Hagmar(B. Wahlströms)
En fantastisk upptäckt av Hugo Cabret av Brian Selznick(B. Wahlströms)
Det brinner av Laura Trenter(Tiden)
De svarta svanarnas natt av Jesper Tillberg(Rabén & Sjögren)
Kretsen av Maggie Stiefvater(B. Wahlströms)


Fördelning efter förlag:

3 B. Wahlström
1 Bonnier Carlsen
1 Tiden
1 Rabén & Sjögren

Fördelning efter författarens kön:

Kvinna 4 Man 2

Hur förvärvades böckerna:

Lånade på bibliotek: 5
Booked: 1


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar