lördag 19 mars 2011

Intressant inlägg

Karin, Enbokcirkelföralla har skrivit ett intressant inlägg på sin blogg som handlar hur vi som bokbloggare kan få större inflytande.

Karin tar upp att vi borde vara aktivare med att länka till varandra när vi tex skriver om samma böcker. Jag har lite svårt att förklara så det är bättre att ni går in och läser inlägget här. (Tyvärr så funkar det inte riktigt. Ni kommer inte till just det inlägget. Får inte rätt på det :( )

Jag skriver mest för min egen skull och för att hålla reda på vad jag läst. Men visst sen är det ju kul när man ser någon dag att man helt plötsligt fått fler läsare. Anledningen till att jag inte hållit på och länka en massa är nog mest tidsbrist. Det tar ju en stund extra att söka upp och länka. Jag tror dock att jag ska testa och se om det leder till fler läsare.

Hur gör ni? Länkar ni till andra som skrivit om samma bok?

3 kommentarer:

  1. Jag länkar nästan aldrig, mest för att det tar mycket tid. Jag är så glad om jag kan få ihop några hyfsat intressanta blogginlägg och sedan hinner kommentera här och var...

    SvaraRadera
  2. Ibland länkar jag.
    Tips: kopiera den URL-adress som du ser uppe i fönstret så länkar du direkt till det aktuella inlägget och inte bara till den personens blogg.

    SvaraRadera
  3. Jag håller med dig Johanna. Det är svårt att få tiden att gå ihop så därför länkar inte jag heller.

    Tack för tipset Monika men det är så jag gör och det funkar inte. Tror det är Ö:et som spökar i URL-adressen. Jag måste byta ut det mot ett o för att det ska funka att länka överhuvudtaget.

    SvaraRadera