torsdag 27 juni 2013

Inte så main stream


Linda undrar hur main stream hon är. Hon kollar det genom att titta på Bokus pockettopplista. Hon har läst 8 av 20 böcker.

På första plats ligger boken om Ove och den har jag läst men sen så blir det inte så många böcker som jag läst. Jag har bara läst två av de andra böckerna. De jag har läst är Mari Jungstedts bok Den sista akten och Lärjungen av Hjorth & Rosenfeldt. Så jag har alltså läst 3 av 20 böcker på topplistan.

Hade det varit en topplista över barn- och ungdomsböcker så hade det nog sett annorlunda ut.

Ja får erkänna att på topplistan finns det till och med böcker som jag aldrig hört talas om.

5 kommentarer:

  1. Brukar vara väldigt mycket deckare på topplistorna och även om jag läser en deckare då och då har jag sällan läst senaste på topplistan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag brukar ju läsa en del main stream deckare men får inte ihop mer än tre i alla fall.

      Radera
  2. Haha jag har bara läst 2! Inget mainstreamande här inte alltså ^^

    SvaraRadera
  3. Har inte läst någon från den listan, men sex stycken ligger i min hög av böcker som skall läsas!

    SvaraRadera