tisdag 16 april 2013

Nostalgi

I dag när jag besökte Lisa Bjärbos blogg, Onekligen så såg jag att hon tipsade om att Svt har öppnat sitt arkiv. Ni hittar det öppna arkivet här. Hur kul är inte det.

Om man går in och tittar så är det verkligen en promenad längs memory lain. Eller vad sägs om Rederiet, Solstollarna, Clownen Manne och Jacobs stege. Hur kul som helst. Det är ju verkligen en skatt som öppnats för oss alla.

Ska bli kul att titta och visa lillan vilka barnprogram som mamma tittade på när hon var liten. Jag tror inte hon blir speciellt imponerad. Jag älskade verkligen Solstollarna men har inte vågat titta ännu. Trevligt att fler generationer får ta del av Ulla-Bella.

Det kommer läggas ut mer efterhand och om det kan ni läsa i bloggen som de har startat.

2 kommentarer:

  1. Varje gång jag säger åtta flera gånger i följd så tänker jag på Solstollarna och Ulla-Bella :)

    SvaraRadera
  2. Ha, ha ja det är nog något som man aldrig glömmer :)

    SvaraRadera