lördag 27 april 2013

Ett besök senare

I går var vi på biblioteket. Resultat blev en bok till mig och två till lillan plus en ljudbok. Jag hade reserverat Anna Janssons senaste, Dans på glödande kol. Sedan några år läser jag alltid Janssons nya böcker om Maria Wern och det kommer jag fortsätta med. Böckerna är oftast lättläst och går snabbt för mig att läsa vilket är skönt ibland.

Lillan fick med sig två favoriter hem, Vem räddar Alfons Åberg? och Jag vill ha två födelsedagar! av Tony Ross. Alfons Åberg och lilla prinsessan är några karaktärer som lillan både gillar som både film och bok. Själv kan man ju kanske tycka att filmerna om Alfons Åberg är rätt torftiga men de funkar fortfarande.

Vi passade även på att låna en ljudbok som vi ska ha i bilen när vi ska till Tyskland. Jag är lite stolt över mig själv att jag bara lånade en bok till mig. Jag har ju väldigt många olästa böcker så jag behöver ju knappast låna hem fler böcker. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar