tisdag 24 april 2012

Vinnande böcker i Bokjuryn 2011

Igår fick vi reda på vilka de vinnande böckerna var i Bokjuryn 2011.

Bilderböcker 0-6 år vann Talon: Den modiga dinosaurien av Paul Geraghty. Det är en bok som jag faktiskt inte alls känner till. Tänkte att jag skulle beställa den till biblioteket men det var slut på Adlibris.













Kapitelböcker 6-9 år tog Martin Widmark hem ännu en gång. Denna gången med boken Simborgarmysteriet. Böckerna om LasseMajas detektivbyrå har ju varit väldigt populära ett bra tag nu. Jag tycker dock att intresset har mattats av lite. Kanske inte så konstigt för det har ju kommit ut 20 böcker om LasseMaja.













Kapitelböcker 9-12 år segrade Rum 213 av Ingelin Angerborn. Den har jag inte läst då den är ständigt utlånad.




Ungdom 13 år - vanns inte helt oväntat av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren.













Vill du se listan med alla vinnarna så hittar du den här. Man kunde också se presskonferensen live på nätet då vinnarna avslöjades och det hittar du här.

Som röstrapportör kan jag ta fram vilka böcker som är populärast just på min skola, ska bli intressant att se. Tror inte LasseMaja vinner hos oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar