lördag 27 augusti 2011

En liten enkät

Inne hos Enligt O hittade jag denna enkät. Lite trevligt tidsfördriv en förmiddag.

Vad ska du läsa i helgen?

I helgen läser jag Glada hälsningar från Missångerträsk av Martina Haag.

Hur ser den perfekta lässtunden ut?

I sommar har det spenderats många skönalässtunder i hammocken. Nu när hösten kommer så blir det istället i badkaret.

Din bästa lässtund förra veckan?

Har inte blivit alls mycket läst då jobbet har satt igång igen. Varje kväll blir det dock en lässtund med dottern och det är härligt. Just nu är det Afons(Alfons) som gäller.

Hur många timmar i veckan tillbringar du egentligen i böckernas värld?

Under helgerna brukar jag unna mig några timmars läsning. Under resten av veckan blir det kanske inte så mycket. Kanske fem timmar i veckan eller nått.

Var läser du aldrig?

Jag läser inte i bilen då jag mår illa av det.

Vad läser du aldrig?

Lyrik är något som jag aldrig läser. Annars läser jag nog det mesta.

Vilken är din favoritbokhandel?

Jag handlar mer eller mindre alla mina böcker på nätet då jag inte har någon bokhandel i min närhet.

Du får 300kr att handla böcker för. Vad köper du?

Jag köper Håkan Nessers nya bok Himmel över London då han är en av mina favoritförfattare. För resterande pengar skulle jag köpa någon bok till dottern tex Jag är inte klar av Jonathan Allen.

Vilken aktuell bok skulle du inte läsa ens om du fick den gratis?

Det har jag ingen aning om.

Vilken ännu ej utkommen bok längtar du mest efter just nu?

Kom först inte på någon men Johanna Nilssons bok Gå din väg men stanna vill jag gärna läsa.


2 kommentarer:

  1. Martina Haags bok väntar på mig också. Kan passa bra så här i terminsstart. Måste också verkligen läsa tavelboken av Nilsson, för visst är den nya en fortsättning?

    SvaraRadera
  2. Haags bok är nu utläst och den läser du snabbt, du som är med i snabbläsarklubben : )

    Om jag har förstått rätt så är Johannas bok en fortsättning. Kanske borde läsa om den första då det var ett antal år sen jag läste den för mitt minne är rätt kort. Men bra var den i alla fall.

    SvaraRadera