tisdag 18 juni 2013

Top Ten Tuesday - sommarläsning



Tisdag igen och dags för ännu en Topp Tio Tisdag (Top Ten Tuesday). Veckans uppgift är Top Ten Books At The Top Of My Summer TBR List.

1. Nattsländan av Katerina Janouch
2. Strimmor av hopp av Ruta Sepetys
3. Rubinröd av Kerstin Gier
4. Matchad av Ally Condie
5. Beautiful creaturs av Kami Garcia och Margaret Stohl
6. Eviga glömskans allé av Ritta Jacobsson
7. Sommarhuset av Anna Fredriksson
8. Flickan under jorden av Elly Griffiths
9. Flyga drake av Khaled Hosseini 
10. Boktjuven av Markus Zusak

En riktig bra blandning mellan böcker för vuxna och böcker för unga även en blandning mellan nytt och lite äldre böcker. Vissa är jag mer sugen på än andra men dessa tio borde jag verkligen läsa i sommar.

5 kommentarer:

  1. Där finns några godbitar som även jag är sugen på!!

    SvaraRadera
  2. Är sugen på att läsa Boktjuven och Griffiths som jag inte har läst något av ännu, men det börjar bli lite trångt på sommarlistan så det får nog vänta till hösten :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är en hel del att hinna med i sommar :) Och känns som min lista bara blir längre och längre.

      Radera
  3. Åh, du har Griffiths och Boktjuven kvar :) Härlig läsning!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade egentligen glömt bort Boktjuven men så såg jag den på jobbet igår. Jag kom ihåg att du hade hyllat den Monika så tänkte att även den fick följa med hem.

      Radera