tisdag 5 februari 2013

Blir svårt att slå

Ove är en man som kör SAAB att någon annan väljer ett annat bilmärke har han svårt att förstå. Han bor själv sedan hans stora kärlek har gått bort. Ove planerar att begå självmord men det är hela tiden något som kommer emellan. Han får aldrig vara ifred, alltid är det någon som bryter mot någon regel och då måste ju Ove påtala det. Ove älskar regler och ordning. Varje morgon tar han en promenad i området för att se till att allt står rätt till. För det måste vara ordning och reda.

Jag tycker väldigt mycket om den här boken. Den får mig att skratta men även gråta. Den är så himla bra, så träffsäker. Om jag hade haft en Ove i kvarteret hade jag blivit tokig. Det är dock roligt att läsa om honom.

Jag har lite svårt att sätta ord på vad jag tycker om den här boken så därför hänvisar jag till någon som jag tycker har lyckats med det, nämligen En bok om dagen.

Kanske är det till och med så att jag läst en av årets bästa böcker redan i februari. Det återstår att se i december.

2 kommentarer:

  1. Ja, den där är verkligen så himla mysig på något sätt. Enda boken som fått mig att gråta dessutom, bra betyg! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, jag gråter var och varannan vecka när jag läser.

      Radera