lördag 9 februari 2013

Bilderbok - Birger det lilla Storsjöodjuret simmar vart han vill

 
För ett tag sedan fick jag hem bilderboken Birger - det lilla Storsjöodjuret simmar vart han vill. Boken handla om Birger som är ett storsjöodjur. I denna boken ger sig Birger ut på ett äventyr. En dag när han ska ut och simma så simmar han till sprickan fast han inte får för sin pappa. Pappan säger att man inte riktigt vet vad som finns där inne. Det tänker dock Birger och hans vän Gula fisken ta reda på och så är äventyret igång. 





 Dottern gillar den här bilden där djuren har fruktfest. Även jag tycker om bilderna. De är härliga med mycket färg. De fina bilderna är illustrerade av Anders Nilsson.

Min dotter undrar var Birgers pappa är. Birger pratar med sin pappa men det finns ingen bild på honom. När vi läser boken så undrar hon flera gånger var han är.

Det finns tre böcker till om Birger och vill du veta mer om Birger så kan du titta in här.

Vi får se om vi kan få tag på fler böcker om Birger på biblioteket för vi vill definitivt läsa mer om Birger.

Recensionsexemplar från förlaget Nestorville.

2 kommentarer:

  1. Åh...ser ut att vara en mysig bok. Kul med barnbokstips. Det kan behövas när man fått ett nytt litet barnbarn efter 11 år.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyvärr så tar jag mig inte alltid tid att skriva om alla de bilderböcker som vi läser men ibland så vill jag även dokumentera vad vi gillar på bilderboksfronten.

      Radera