lördag 7 maj 2011

Trädgårdsdax

Idag har solen skinit på oss. Det har blivit en del trädgårdsarbete. För mig som inte är så insatt i det här med trädgårdsskötsel så är det bra att ha en bra bok tillhands. En bok som jag köpte för ett tag sedan är Stora trädgårdsboken - praktiska råd. Jag tycker den är bra. Jag har tex fått hjälp med hur jag ska klippa min Forsythia och Fjärilsbuske. Jag upptäckte även att busken som jag hatar heter Järnek. Den har taggiga blad som jag alltid sticker mig på. Jag försöker utrota den från vår trädgård men den verkar ha lätt för att sprida sig. Imorgon fortsätter projekt trädgården om vädret tilllåter.

2 kommentarer:

  1. Hej! Kan du maila din adress till mig så att jag kan skicka Våld? leeappelgren@hotmail.com

    SvaraRadera
  2. Så nu har jag skickat. Trodde att jag redan hade gjort det men det kom kanske aldrig fram då.

    SvaraRadera