tisdag 31 maj 2011

Optimistisk

Imorgon är det studiedag på vår skola. Jag ska ha läsdag så jag tog hem ett helt gäng böcker. Jag kanske var lite väl optimistisk. Tror knappast att jag hinner läsa alla på några timmar imorgon. Frågan är vilken man ska prioritera.

Böckerna som jag pratar om är:

Fångad av Lucy Christopher
Sanningen om Alice av Rebecca James
Skjut apelsinen av Mikael Niemi
Skelettpojken av Anne Rooney

Skelettpojken hinner jag ju lätt, då den är väldigt tunn. Sen tror jag faktiskt att jag ska satsa på Skjut apelsinen. Någon som läst den?

Den har aldrig blivit utlånad på biblioteket och befarar att om jag inte tipsar om den så kommer den inte bli det heller. Så det är ju bara att hoppas att den är bra. För man vill ju inte tipsa om dåliga böcker.

Läser nu på baksidan av de andra böckerna. Jag måste nog läsa alla böckerna. Så det är väl bara att sätta igång. Ska bara....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar