lördag 7 maj 2011

Dickens detektivbyrå

Papegojmysteriet av Suzanne Mortensen fick jag i min brevlåda i veckan. Det är femte delen i serien om Dickens detektivbyrå. Jag har inte läst någon av de tidigare böckerna men tänkte att det var dags nu. Det som är lite extra kul är att böckerna utspelar sig i byn där jag bor. Jag tror att det är en av anledningarna till att det redan är lång reservationskö bland eleverna på skolan. Ska bli spännande att läsa den och se om det är en bra deckarhistoria. Dickens detektivbyrå har en egen webbsida som du hittar här.


2 kommentarer:

  1. Den serien är okänd för mig, men jag ska genast spana in hemsidan - det kan vara något för mina barn kan jag tänka! Vad kul med lokalanknytningen dessutom :)

    SvaraRadera
  2. Jag har ju inte själv läst någon av böckerna så jag vet ju inte hur de är men de är ju populära bland eleverna.

    SvaraRadera