tisdag 6 juli 2010

Saker som aldrig händer av Johanna Lindbäck

Saker som aldrig händer av Johanna Lindbäck handlar om Andreas som flyttar tillbaks till sin pappa eftersom hans mamma fått ett vikariat i Stockholm. Pappan bor i Andreas barndomshem som ligger lite utanför Luleå. Bredvid Andreas pappa bor Erik. Erik och Andreas var bästa kompisar när de var små men när Andreas flyttade med sin mamma så kom de ifrån varandra. Nu går det dock inte att undvika att träffas då de hamnar på samma buss hem från skolan.

Andreas är sedan nästan ett år tillsammans med Hanna. Andreas känner dock att det är något som är fel. Hanna beter sig inte som hon brukar. När han får reda på vad som hänt faller hela hans värld samman.

Jag gillar Johanna Lindbäcks böcker. Hon har även skrivit En liten chock, Min typ brorsa och Tänk om det där är jag. Jag har läst alla hennes böcker. Om jag ska vara ärlig så har jag väl lite svårt att komma ihåg exakt vad alla handlade om men jag vet att jag gillade att läsa dem. Saker som aldrig händer är för mig en stund med skön avkoppling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar