torsdag 8 juli 2010

Lite av varje

Idag var vi inte heller på stranden fast vi bara har 20 minuters promenad dit. Känner mig inte riktigt bekväm med att ha en åtta månaders liten tjej på stranden. Men vi kände för att komma hemifrån lite så vi begav oss till ett stort köpcenter. Väldigt lugnt och skönt var det där. Vi åt god mat och shoppade lite.

Dotter fick Kul med ljud Grrr! och Spöksånger med Laban och Labolina. Boken har vi redan läst några gånger och lilltjejen verkade gilla den. Boken innehåller åtta olika djur så som tex apan och elefanten. Tycker väl inte att ludet till de olika djuren är jättebra men till apan och elefanten har de lyckats. Boken har tjocka blad som gör den slittålig. Det är en klar fördel i detta hemmet då allt för tillfället ska ätas på.

Spöksångerna har vi inte lyssnat på. Så jag får återkomma med hur de är.

Sen fick jag boken Mer Sudoku som innehåller 365 sudoku i olika svårighetsgrader. Det var ett tag sedan jag löste sudoku men det första löste jag med lätthet. Kanske inte så konstigt då svårighetsgraden var "mjukstart". I slutet av sommaren klarar jag kanske "kamikaze".

Största korsordsboken slank också ner. Den innehåller korsord, bildkryss, ordlekar och pyssel. Gillar att ha lite korsord att pyssla med under sommaren.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar