torsdag 15 april 2010

Så här läser jag

Fiktiviteter undrar hur vi egentligen läser. Så här läser jag:

Är ni toalettläsare eller mer av mysfåtöljstypen?

Jag läser på de flesta ställen, dock aldrig på toaletten :) Det blir oftast att jag läser i sängen innan jag ska sova eller när jag vaknat. Eller om jag hinner mitt på dagen så blir det under en filt uppkrupen i soffan.

För ni läsdagbok? Är ni avslappnade eller tävlingsinriktade?

Jag för inte läsdagbok. Jag hade tänkt att jag skulle börja med det detta året men så har det inte blivit. När jag jobbar skriver jag dock oftast ner handlingen för att jag ska kunna komma ihåg vad alla böcker handlar om. Så jag kan ha det som stöd när jag ska välja böcker att ha boktips om. Sedan jag startade min blogg, i början på året har jag blivit mer tävlingsinriktad. Det blir att man jämför sig med andra bloggare. Jag förstår dock inte hur alla hinner läsa så himla mycket :)

Blir det för mycket för er ibland?

Att det skulle bli för mycket tror jag väl inte. Definitivt inte nu när dottern har kommit. Jag kanske klarar mig utan mat ett antal timmar men det gör inte hon så det blir alltid naturliga avbrott. Att ha blivit mamma har väl i sig också förändrat min läsning. Nu blir det mer någon liten stund här och där och inte flera timmar i sträck som det tidigare kunde bli.

Hur läser ni?

2 kommentarer:

  1. Ja, att få barn förändrar ju en del. Jag hade dock riktiga läsmaraton när jag fött dottern. Hon kunde ligga och amma i timtals och jag läste och läste under tiden. Sen hon blev större och lillebror kom har det dock varit rejält mycket svårare att få lästid. Nu är de 4 och 2½ och det börjar uppstå luckor. Men fortfarande är det främst kvällarna när de lagt sig som kan ägnas helhjärtat åt läsningen.

    Kul att du ville svara på frågorna - det är alltid roligt att få veta hur andra fungerar :)

    SvaraRadera
  2. Ja, att få barn förändrar ju livet totalt på alla fronter så även läsningen. Nu får man ju dock läsa massa härliga bilderböcker :)

    Kul med olika sorters listor. Hjälper till lite när man själv har idétorka.

    SvaraRadera