måndag 1 september 2014

Tematrio - Titelverb

Jag är så glad att Lyran fortsätter med sin tematrio så jag har något att skriva om på måndagarna när inspirationen tryter. Denna veckan vill Lyran att vi ska berätta om tre bra böcker med verb i titlarna!

1. Jag ska egentligen inte jobba här av Sara Beischer handlar om Moa som tar ett jobb på ett äldreboende. Hon kan inte förstå de som jobbat där i många år. Hon ska absolut inte fastna där för hon ska ju bli skådespelerska.

2. Blunda och hoppa av Sarah Dessen är inte en av mina favoriter bland Dessens böcker men det är många som har gillat den. Jag läser en bok av Dessen varje sommar då de oftas är perfekta sommarböcker och det brukar översättas en varje år som släpps lagom till sommaren.

3. Torka aldrig tårar utan handskar av Jonas Gardell är ju en bok som väldigt många läst så även jag.

6 kommentarer:

  1. Den enda jag läst av dina är Gardells trilogi.

    SvaraRadera
  2. Har inte läst någon av dessa (än) även om jag varit sugen på de länge av olika anledninger

    SvaraRadera
  3. Jag läste faktiskt bara första i "Torka aldrig tårar..."-serien, men tv-serien var fint gjord

    SvaraRadera
  4. Jag ska egentligen inte jobba här känns som en bok man borde läsa! Tack för tips!

    SvaraRadera
  5. Torka aldrig tårar var en läsupplevelse. Svårt att förstå att det var så nyss.

    SvaraRadera
  6. Jag har inte läst någon av dem, men ettan ligger här hemma och väntar på mig...

    SvaraRadera