tisdag 26 februari 2013

Dags för en första Top Ten Tuesday


Monika har hållit på med Top Ten Tuesday ett tag och jag har länge varit sugen på att hänga på. Denna tisdagen tyckte jag det var dags. Denna veckan ska man lista tio författare som man automatiskt lägger på sin inköpslista.

1. Kristina Ohlsson har blivit en favorit i kriminalgenren så hennes böcker måste jag ha.

2. Håkan Nesser har länge varit en favorit jag har dock inte läst något av honom på länge men köpt böcker som han skrivit har jag gjort :)

3. Jag har alla böcker av Camilla Läckberg och då blir det automatiskt att jag fortsätter att köpa dem.

4. Elizabeth George är även det en författare vars verk jag samlar på.

5. Sofia Nordin är en författare som främst skriver ungdomsböcker och de brukar jag gilla. Hennes vuxenbok Gå sönder, gå hel är fantastisk men väldigt hemsk.

6. Johanna Thydell är även det en författare som skriver ungdomsböcker. Jag gillar hennes böcker och vill gärna ha dem meddetsamma.

7. Katerina Janouch i alla fall alla böcker i serien om Cecilia Lund.

8. Johanna Nilsson har skrivit en av mina favoritböcker, Hon går genom tavlan ut ur bilden.

9. Ann Rosman upptäckte jag i somras och då blev hon en ny favorit.

10. Katarina Wennstams böcker tycker jag väldigt mycket om, väldigt intressanta.

Egentligen köper jag inte så himla mycket böcker då jag ju jobbar på bibliotek och kan få tag i det mesta den vägen men vissa författare har jag börjat samla på och då vill jag oftast ha deras senaste verk.

1 kommentar:

  1. Många favoriter här, din 1, 2, 3, 9 och 10 brukar gärna flytta in i min hylla också. Katerina Janouch har jag inte läst än, men första delen har jag köpt :)

    SvaraRadera