lördag 23 februari 2013

Bokreatips för 3-åringen

Om man är jakt efter böcker till sin treåring så finns det en hel del på bokrean tycker jag. Här kommer några tips på böcker som min lilla tjej gillar.

Det är en gris på dagis av Johanna Thydell
Nöff nöff Benny av Barbro Lindgren
Morris och Griffo av Lotta Olsson
Petras prick av Maria Nilsson Thore
Ellis kommer bort av Siri Reuterstrand

För de ännu lite mindre barnen så skulle jag passa på att köpa följande böcker:

Bu och Bä i städtagen av Lena Landström
Knacka på! av Anna-Clara Tidholm

Vi verkligen älskar Bu och Bä här hemma. Nu börjar dock dottern bli lite för stor för de böckerna men till tvååringen är de perfekta. Jag gillar att de är lite finurliga.

Knacka på! är ju en klassiker för små barn. Först tänkte jag att vad är det här för bok och det tog ett tag men sedan älskade dottern att knacka på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar