fredag 11 juni 2010

Lite läsfrågor

Så lite senare än alla andra tänkte även jag svara på en liten läsenkät. Jag hittade den inne hos Paula.

Vilka är de fem författarna som ni har flest böcker av i era bokhyllor?

1. Elizabeth George
2. Håkan Nesser
3. J.K Rowling
4. Camilla Läckberg
5. Liza Maklund

Mycket deckare har det blivit. Jag smlar inte direkt på någon författares hela produktion utan det blir lite av varje.

Köper ni eller lånar ni mest?

Jag lånar definitivt mest. Blir väl så när man jobbar på bibliotek.

Sparar ni alla böcker ni köper?

Jag sparar alla böcker. Jag köper dock inte så många på ett år så det är inga större problem.

Inbundet eller pocket helst?

Jag vill helst ha inbundna böcker. Ibland när jag är på loppis så händer det att det slinker ner någon pocket men det är väldigt sällan som jag köper en ny pocket.

Vilken bok har du läst flest gånger i ditt liv? (Om du nu läser om böcker.)

Janne min vän av Peter Pohl har jag läst ett antal gånger. Vilket till stor del beror på att jag skrev en 5-poängs uppsats om den för en herrans massa år sedan. Nu hinner jag inte direkt läsa om böcker. Det finns ju så himla mycket nytt som man vill läsa.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar