söndag 17 januari 2010

Inkomna reservationer

I torsdags var jag och hämtade några av de böckerna som jag hade reserverat på biblioteket. En av de som hade kommit var Den farliga kyssen av Kjetil Johnsen. Den farliga kyssen är del två i en serie som heter Tre. Den första delen Ett hål i själen läste jag i höstas. Jag blev nyfiken på denna serie då några tjejer på mitt bibliotek hela tiden frågade om de inte skulle komma in snart. Jag förstår att de vill läsa de följande delarna snarast för böckerna är inte avslutande och bör verkligen läsas i ordning. Böckerna är inte speciellt tjocka, Den farliga kyssen är på 159 sidor så den lästa jag lite snabbt. Blir lite besviken för ska man få reda på något så måste man läsa även nästa del. Och om jag inte är helt ute och reser så måste man antagligen även läsa följande del om man ska få reda på hur det går. Har för mig att jag läste på någon blogg någonstans att det skulle bli upp mot 10 delar. Vet inte om jag är så sugen på att läsa så många men vi kanske ska ta det hela från början.

Ett hål i själen handlar om fyra tjejer Vilde, upprorstjejen, Benedicte, blondinen, Trine, fotbollstjejen och Nora, drömmaren. I början på den första boken hittas en ung flicka död i en sjö i staden där de fyra tjejerna bor. Man får veta att det är en av de fyra huvudpersonerna. Sedan vrids tiden tillbaka och man får följa upptakten till mordet. Efter att ha läst två böcker är jag dock inte klokare på vem det är som blivit mördad.

Böckerna är lättlästa så vill jag vet hur det går så får jag väl fortsätta med nästa del som är Det som kommer att ske.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar