onsdag 27 januari 2010

Hyllvärmare

I år har jag som mål att läsa några av alla dessa böcker som står på mina hyllor år efter år. Så det hade ju varit bra om jag slutade att gå till biblioteket och låna böcker hela tiden. Varje år på bokrean så fylls det också på med nya böcker som står i hyllan och samlar damm. Några av de böcker som står i mina hyllor är:

  1. Hermansson, Marie Mannen under trappan
  2. Alakoski, Susanna Svinalängor
  3. Rushdie, Salman Ursinne
  4. Solsjenitsyn, Alexander Cancerkliniken
  5. Seierstad, Åsne Bokhandlaren i Kabul
  6. Ruiz Zafón, Carlos Vindens skugga
  7. Nesser, Håkan Människan utan hund
  8. Pullman, Philip Den skarpa eggen
  9. Keyes, Marian Vattenmelonen
  10. Khemiri, Jonas Hassen Ett öga rött
  11. Oates, Joyce Carol Blonde

Det var en liten blandning av vad jag har i mina hyllor. Givetvis så finns det många fler men kan ju inte skriva upp hur många som helst.

Målet för året är att jag ska läsa fem av dessa. Ett öga rött ska jag försöka läsa rätt så snart eftersom jag även vill se filmen och jag vill helst läsa boken innan jag ser filmen. Men först ska jag läsa böckerna som jag har lånat på bibblan och sen ska jag bara....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar