måndag 30 januari 2012

Tematrio - Olästa författare

Det var längesedan jag var med och svarade i Lyran tematrio. Denna veckan är det en ganska lätt fråga så jag tänkte haka på. Frågan lyder som följer:

Berätta om tre författare ni ännu inte läst, men har lust att läsa.

1. Jag har inte läst något av Joyce Carol Oates. Hennes bok Blonde har stått i hyllan i många år men blir ju avskräckt då den är så tjock. Kanske får börja med en av hennes ungdomsböcker.

2. Jag är väl kanske en av de få bokbloggare som inte läst något av Stephen King. Då man hela tiden stöter på honom på olika bloggar börjar jag bli mer sugen. Får se om 2012 är året då jag läser min första bok av King.

3. John Ajvide Lindqvist har jag inte heller läst någon bok av. Jag har dock en hel del av hans böcker så det borde jag verkligen ta tag i.

Vilka författare vill ni läsa?

5 kommentarer:

  1. JC O kan jag rekommendera! Blonde är bra!

    SvaraRadera
  2. King är ju min absoluta favoritförfattare så honom rekommenderar jag ju varmt! John Ajvide Lindqvist har jag faktiskt precis läst min första bok av (Låt den rätte komma in) och det var en otäck bok på så många plan.

    SvaraRadera
  3. Läs JAL nu, han är bra! En svensk Stephen King har någon sagt.

    SvaraRadera
  4. Jag har alldeles nyligen läst JAL och blev positivt överraskad av Låt den rätte komma in.

    SvaraRadera
  5. Ja jag får ta tag i JAL och Oates och King och........

    SvaraRadera