fredag 15 juli 2011

Kanske dags för en utmaning

Inne hos Massor av ord skriver Fröken S om böcker som hon vill läsa men som alltid blir liggande. Jag känner mycket väl igen det där. Jag har tex Blonde av Oates som jag väldigt gärna vill läsa. Den har legat här hemma i flera år men det bli inte av att jag läser den. Märker att jag har börjat dra mig för att läsa så tjocka böcker. För det tar ju sån tid och vad skulle jag då skriva om här.

Kanske är det dags för en utmaning? Fem hyllvärmare innan året är slut? Fast skulle tro att Blonde skulle få stå över även denna gång i så fall.

Någon som har lust att hänga på? Fast fem böcker är väl ingen utmaning för alla storläsare där ute :)

4 kommentarer:

  1. Jag hänger gärna på!
    Jag är redan inne på en hyllvärmare, Vägen...
    Jag har några stycken på lut, bl.a en historisk bok som jag fått i present.
    Den som gav mig den har frågat många gånger om jag har läst boken. Det börjar bli lite pinsamt nu...

    SvaraRadera
  2. Vad kul men då kör vi då. Tar och skriver ihop något lite senare. För vi måste ju ha lite regler :)

    SvaraRadera
  3. Känner igen det där med att dra sig för att läsa tegelstenar som Blonde...Det tar för lång tid liksom men just den tror jag att du skulle gilla. Den är bra.

    SvaraRadera
  4. Jag tror också att jag kommer gilla Blonde. Frågan är bara när man ska ta tag i den tegelstenen.

    SvaraRadera