måndag 11 januari 2010

Stackare

I morse blev det en tur till veterinären. Katten mår inte riktigt bra. Han springer till lådan hela tiden men det kommer knappt något. Stackaren gillar inte heller att åka bil så han ylade sig igenom hela bilfärden. Eftersom de inte kunde ta något urinprov får vi chansa på att det är urinvägsinfektion. Så nu ska han äta tabletter i 7 dagar. Ett litet problem uppstår.

Hur fasiken ska jag få i honom de där tabletterna????

Man kan givetvis blanda ner dem med maten men det kunde man ju räkna ut att det är endast tabletterna som är kvar i matskålen när han är färdig.

Fortsättning följer....



2 kommentarer:

  1. Jobbigt med djur som är sjuka... Har en hund som är dålig till och från och den eviga frågan, just nu, är om jag borde ta kontakt med veterinär eller ej... Ett ständigt dåligt samvete... Har varit där ett antal gånger redan och enligt veterinären är det bra med hunden. Men så tycker jag att han blir sämre, och jag blir osäker på om han har ont eller ej... Mycket funderingar... :(
    Kan tillägga att veterinären bor en timme härifrån och det är inte helt lätt att åka dit, när man dessutom har en liten tjej på 9 månader som helst inte vill åka bil... Om bara min älskade hund kunde tala och berätta om den har ont...

    SvaraRadera
  2. Usch, det är inte kul det där. Som tur är så är detta första gången katten är dålig på 12 år. Men det är fasiken inte lätt det där om man ska åka iväg eller inte. Sen är det ju inte som innan när man bara hade sig själv att tänka på. Sätta sig en timme i en bil med en liten unge är ju inte så kul..

    Vi får hoppas alla blir bra!

    SvaraRadera