tisdag 4 november 2014

Top Ten Tuesday - böcker att läsa igen


Då var det tisdag igen och dags för en Top Ten Tuesday. Veckans uppgift är att lista:

Top Ten Books I Want To Reread (or if you don't reread...would reread in an ideal world).

Jag läser inte om böcker längre. Den tiden finns helt enkelt inte när det hela tiden kommer så många nya intressanta böcker. Jag har dock en del favoriter som jag läste för kanske 15 år sedan och dessa skulle det vara spännande att läsa igen och se om jag fortfarande skulle se dem som favoriter. Sen finns det en del nyare böcker som jag kanske inte riktigt hängde med i som skulle må bra av en omläsning.Och sen finns de ju de som var fantastiskt bra som man bara just därför vill läsa igen som tex boken om Ove.


1. Jellicoe road av Melina Marchetta

2. Midnattsbarnen av Salman Rushdie

3. Hundra år av ensamhet av Gabriel Garcia Marquez

4. Harry Potter av J. K Rowling

5. Hungerspelen av Suzanne Collins

6. En man som heter Ove av Fredrik Backman

7. Skämmerskans dotter av Lene Kaaberböl

8. Hon går genom tavlan ut ur bilden av Johanna Nilsson

9. Gösta Berlings saga av Selma Lagerlöf

10. Janne min vän av Peter Pohl

Vilka böcker skulle du läsa igen?

6 kommentarer:

  1. En man som heter Ove var så fantastisk så den skulle även jag kunna läsa om.

    SvaraRadera
  2. Två samma har vi. Ove och Harry Potter, naturligtvis :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltså Ove kan man ju få med i alla listor känns det som 😄

      Radera
  3. Bra lista, HP skulle nog varit med hos mig om jag inte läst om den i år. Hungergames funderade jag på men satte inte upp den.

    SvaraRadera
  4. Funderade på HP och Ove men så var det andra böcker som ploppade upp...

    SvaraRadera
  5. Vad kul. Du blir min fjärde blogg med topp- tisdag- tema och ni har alla båda Harry Potter.

    SvaraRadera