måndag 19 maj 2014

Författarbesök

Förra veckan hade skolans årskurs fem besök av författaren Ingelin Angerborn. Jag var med och lyssnade och som alltid var det väldigt intressant. Eleverna ställde många intressanta frågor och Angerborn fick skriva många autografer.

Angerborn berätta tex hur hon fick idén till sin bok Rum 213 och några andra böcker. Angerborn har skrivit en hel hög med spännande böcker som passar väldigt bra till årskurs fem. En av frågorna som hon fick var vilken av sina egna böcker som hon gillade allra mest. Detta var ju en svår fråga att svara på men till sist valde hon Månfågel som hon sa låg henne extra varmt om hjärtat. Månfågel är en av hennes böcker som jag inte läst så idag fick den faktiskt följa med mig hem.

Angerborn delade ut fina bokmärken som hennes förlag Rabén & Sjögren hade tryckt upp. Väldigt tjusiga tycker jag. Ni får ursäkt den dåliga bilden.

Till sommaren kommer det en ny bok, Hjärta av damm. Den är säkert lika spännande som hennes andra böcker och reservationskön är redan lång. Jag håller tummarna att den hinner komma innan sommarlovet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar