söndag 4 november 2012

Summering - september

Nu när det var dags att summera oktober så insåg jag att jag har ju inte summerat september. September månad är lite av ett dåligt samvete då jag endast skrivit om två av böckerna som jag läst. Jag ägnande stor del av månaden till att läsa Michael Grants serie Gone. Riktigt bra tycker jag den är. Tycker dock att det är så svårt att skriva om böcker som är i serier. Det går ju inte knappt att skriva om nummer två utan att avslöja vad som händer i ettan. Därför har det inte blivit av att jag skrivit om de resterande delarna i serien. Kanske jag gör det längre fram men jag tror det knappt.

Sex böcker läste jag i september och alla var lånade på biblioteket. Gilla "Hata horan" kan jag verkligen rekommendera speciellt till dem som jobbar i skolans värld. Jag har köpt in den som klassuppsättning och på skolan där jag jobbar ska man nu jobba med boken.  

Barn- och ungdomsböcker:

Hunger av Michael Grant(B. Wahlströms)
Gilla "Hata Horan" av Johanna Nilsson(Pocketförlaget)
Lögner av Michael Grant(B. Wahlströms)
Smitta av Michael Grant(B. Wahlströms)
Som om jag frågat av Johanna Lindbäck(Rabén & Sjögren)
Tjejen som ville hämnas av Jörn Jensen(Nypon förlag)

Fördelning efter förlag:

3 B. Wahlströms
1 Pocketförlaget
1 Rabén & Sjögren
1 Nypon förlag

Fördelning efter författarens kön:

Kvinna 2 Man 4

Hur förvärvades böckerna:

Lånade på bibliotek: 6

Undrar lite om jag kommer över 100 böcker i år. Ligger inte så bra till men än finns det ju några veckor kvar av året.

Hur ligger ni till jämfört med tidigare år? Eller bryr ni er inte alls om ni läser mindre än tidigare?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar