fredag 18 mars 2011

Bokbloggsjerka - veckans fråga

Efter att inte varit med i några veckor hoppar jag nu på bokbloggsjerkan igen. Du som inte vet vad jerkan är för något kan läsa mer inne hos Annika.

Veckans fråga:

Om jag gav dig 1000 kr och skickade in dig i en bokhandel, vad skulle finnas i din korg när du slutligen skulle söka dig till kassan?

Vad trevligt att få shoppa loss lite :)

Jag köper egentligen inte så många böcker på ett år utan jag lånar ju mycket på jobbet. På rean brukar jag dock unna mig att shoppa loss och har gjort så även i år. Jag har dock några titlar som kommer ut snart som jag skulle vilja ha.

Denna dödens kropp av Elizabeth George ska komma nu vilken dag som helst. Jag älskar Barbara Havers och kommisarie Lynley. Jag brukar dock vara för snål att köpa böckerna utan brukar önska mig dem i present för jag tycker 200 är rätt mycket för en bok.

Sen skulle jag köpa Kristina Ohlssons tredje del om om Fredrika Bergman, Änglavakter.

Sen skulle det bli ännu en deckare. Jag är lite nyfiken på Sofie Sarenbrants bok Vecka 36.

För resten av pengarna skulle jag köpa bilderböcker till lillan.

Vad skulle ni köpa?


2 kommentarer:

  1. Jag tröttnade på Lynley och harvers för några år sedan (ung när What came before he shot her kom ut) men när jag ser att hon bara fortsätter ge ut böcker så blir jag lite sugen faktiskt!
    Bilderböcker kan man inte få för många så det gäller att passa på när man har lite pengar på fickan ;)

    Jag hittade till dig för jag är för första gången med i bokbloggsjerkan. Alltid kul att upptäcka nya bokbloggar!

    SvaraRadera
  2. Hej Vicky! Kul att du hittade hit. Ska jag vara ärlig så har jag inte läst den senaste om Lynley och Havers utan har också fastnat i What came before he shot her. Jag hoppas dock att den boken är en miss i protokollet och hoppas att George återgår till normal standard igen..

    SvaraRadera