fredag 18 februari 2011

Du är en gräslig man, herr Grums av Andy Stanton

Den här boken hade jag egentligen inte tänkt köpa till biblioteket men jag är glad att jag gjorde det. Många killar frågar efter roliga böcker och då vet jag oftast inte riktigt vad jag ska föreslå för något. Nu har jag dock hittat den perfekta boken, Du är en gräslig man, herr Grums.

Herr Grums är en man som hatar barn och djur. Hans hus ser ut som en riktig svinstia men hans trädgård är konstigt nog helt perfekt. Anledningen till att den är så välskött är att om herr Grums inte sköter trädgården så dyker det upp en ilsken älva som slår honom med en stekpanna. Herr Grums hatar älvan så för att slippa henne sköter han trädgården.

En dag när herr Grums ligger och slumrar i sin säng får han en ordentlig smäll. Herr Grums fattar ingenting. Han har ju skött trädgården som han ska. När han går ut i trädgården för att se vad som skett får han en chock.

Den här boken är helt tokig. Jag gillar den och jag tror eleverna på skolan kommer gilla den. Det finns en bok till om herr Grums på svenska, Herr Grums och kakmiljonären.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar