fredag 28 januari 2011

Dagens skörd

Att jobba på bibliotek har ju sina fördelar om man är bokintresserad. Jag har tillgång till en himla massa böcker. Varje dag ser jag nya böcker och tänker att den måste jag snart läsa. Det blir att man släpar med sig hem ett antal böcker. I dag blev det följande:

Guldhjärtat av Ulf Stark
Kärlek & dynamit av Kajsa Gordon
Det händer nu av Sofia Nordin

Det händer nu är jag väldigt nyfiken på då det är många som talat gott om den. Sen gillar jag ju Sofia Nordins andra böcker så jag tror inte jag blir besviken.

Guldhjärtat har ett antal år på nacken och framsidan är inte speciellt tilltalande men en kollega sa att den skulle vara riktigt bra. Så jag får se om vi har samma smak.

Kärlek & dynamit har jag också varit nyfiken på och eftersom vi har flera ex av den och den ofta står i hyllan tänkte jag att jag skulle försöka hinna läsa den.

Nu är frågan, vilken ska jag börja med?

Någon som läst ovanstående böcker?

2 kommentarer:

  1. Nej, inte en enda. men jag tror att jag har Kärlek & dynamit här hemma som jag lånat på biblioteket. jag blev också nyfiken på den!¨

    Men nu inser jag ju att jag vill läsa Det händer nu också!!!

    Högen växer! ;)

    SvaraRadera
  2. Högen växer ständigt. Tar man bort en så lägger man väl till tre :)

    SvaraRadera