tisdag 20 augusti 2013

Tematrio - sommarens läsning

Då sommaren håller på att gå mot sitt slut tycker Lyran att vi i dagens tematrio ska berätta om sommarens läsning. Berätta om tre bra böcker ni läst i sommar!

1. Sommarhuset av Anna Fredriksson känns som perfekt sommarläsning. Den utspelar sig i ett sommarhus ute i Stockholms skärgård. Blir riktigt sugen på att åka till skärgården när jag läser den.

2. Flickan under jorden av Elly Griffiths är första delen om Ruth Galloway och jag är glad att jag äntligen har läst något av Griffiths. En deckare på sommaren är ju aldrig fel.

3. Sanningens ögonblick av Kristin Hannah läste jag när jag kände för en relationsroman. Boken handlar om några systrar som växer upp på en hästgård i USA.

7 kommentarer:

  1. Svar
    1. Åh då har du nya författare att upptäcka.

      Radera
  2. Inget jag har läst. Tack för tipsen!

    SvaraRadera
  3. Sommarhuset är en höjdare! Just nu läser jag Augustiresan av samma författare. Relationer med både glädje och svärta.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den vill jag också läsa. Har ställt mig i kö på den. Det gör dock inget om det dröjer innan jag får den för har inte tid att läsa den nu.

      Radera
  4. Läste ditt inlägg om Flickan under jorden. Kände igen mig... :)

    SvaraRadera
  5. Elly Griffiths, henne gillar jag med!

    SvaraRadera