söndag 18 augusti 2013

Egentligen borde jag...

Egentligen borde jag läsa böcker om relationer och sex och samlevnad. För om lite mer än en vecka ska jag ha boktips för årskurs nio.Har ni några tips på böcker som jag borde ha med så skriv dem gärna i en kommentar. Har inte riktigt kommit igång så här i början av terminen.

Att hitta böcker att boktipsa om får dock bli en senare fråga för först måste jag läsa Den femte vågen. 

Jag har läst lite mer än halva boken och jag gillar den skarpt. Första boken som jag läser som handlar om utomjordingar som invaderar jorden. Nedan ser ni den första trailern.


2 kommentarer:

  1. Sarah Dessen skriver ju bra, men det passar kanske främst tjejer. Gillar också Johanna Lindbäcks böcker, som jag läst i blandade klasser med gott resultat. Baristas av Denise Rudberg är också bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det finns ju massor av böcker om relationer för ungdomar. Frågan är väl vilka jag ska välja bort.

      Radera