tisdag 10 augusti 2010

Sommarenkät

Idag har vi en riktigt härlig sommardag att se fram emot. Solen skiner. Det känns dock som att sommaren sjunger på sista versen. Inne hos Bokhora hittade jag denna enkät om sommarens läsning.

1. Bäst i sommar

Ondvinter är den bästa av de böcker som jag läst i sommar. Härlig fantasy.

2. Sämst i sommar

Har inte läst någon direkt dålig bok utan det sämsta med denna sommaren är att jag inte hunnit läsa alls så mycket som jag velat.

3. Vad har du helst läst på stranden?

Jag har inte varit på stranden då jag har en liten dotter som jag inte har velat ta med dit.

4. Var har du läst mest?

Det blir mest i sängen innan det är dags att gå och lägga sig. Eller så går jag och lägger mig i badkaret så jag kan få lite lästid med ursäkten att jag behöver ju faktiskt duscha.

5. Har du haft något läsprojekt under sommaren som du lyckats eller misslyckats med?

Jag har inte haft något speciellt projekt över sommaren utan håller på att beta av mina läsmål 2010. Det går väl sådär.

6. Nämn en ny bok som du köpt i sommar?

Bilderboken Jag är inte sömnig! av Jonathan Allen. Jag är väldigt förtjust i den där ugglan.

7. Vad ser du fram emot att läsa i höst?

Jag ser fram emot en massa härliga läsupplevelser. Jag har höga förväntningar på Revolt av Suzanne Collins och Ursäkta att man vill bli lite älskad av Johanna Thydell.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar