fredag 19 februari 2010

Det som kommer att ske av Kjetil Johnsen

Jag har nu läst den tredje delen i serien Tre, Det som kommer att ske. Serien är på tio böcker. Jag känner att det är inte så intressant att skriva om varje bok eftersom de hänger ihop så mycket. Enligt mig så bör man läsa dem från början. Så att berätta vad som händer i den tredje boken vill jag inte göra. Börjar man läsa den här serien så får man vara beredd på att läsa tio böcker om man vill veta hur det ska gå. Efter tre böcker vill jag fortsätta läsa och veta hur det ska gå för de fyra vännerna. Så än har jag inte tröttnat. Annars är jag väl egentligen inte så förtjust i sådana här långserier. Att behöva läsa tio böcker för att få reda på slutet känns lite väl mycket. Får se om jag orkar enda fram. Böckerna är dock på bara 150 sidor så man läser snabbt ut dem. Jag står nu på kö på del fyra och fem.

Bokfreak har gjort en intervju med Kjetil Johnsen och man kan även läsa mer på hans webbsida.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar