lördag 3 oktober 2015

Spårhunden 2015

Under bokmässan i Göteborg delas priset Spårhunden ut till årets bästa barn- och ungdomsdeckare. Detta året vann Jessica Schiefauer med boken När hundarna kommer.

När hundarna kommer har jag hört mycket gott om så när den kom in till bibblan i fredags passade jag på att ta hem den. Jag har läst lite mer än hälften och tycker den är riktigt bra. Jag skulle dock inte klassa den som en deckare. Juryn har nog rätt fri tolkning av begreppet deckare om man tex tittar på de som vunnit tidigare år. 2011 van Åsa Anderberg Strollo med boken Hoppas och den tycker jag inte heller är en deckare. Men strunt detsamma, grattis till Jessica.

Jag hoppas läsa ut boken imorgon. Den är rätt lättläst så det går hyfsat snabbt att läsa den. Vad tycker ni om den? Har ni läst den?

1 kommentar:

  1. Åh är väldigt taggad på denna. Har bara hört positivt om den :)

    SvaraRadera