tisdag 20 oktober 2015

Nominerad till Augustpriset

Igår fick vi reda på vilka som nominerats till Augustpriset. I år känner jag att jag har lite dålig koll även på barn- och ungdomsböckerna. De nominerade är:

Nu är det sent!, Emma Adbåge, Rabén & Sjögren

Iggy 4-ever, Hanna Gustavsson, Galago

Alla går iväg, Eva Lindström, Alfabeta

Ishavspirater, Frida Nilsson, Natur & Kultur

När hundarna kommer, Jessica Schiefauer, Bonnier Carlsen

Din tur, Adrian, Kristin Lidström och Helena Öberg, Bokförlaget Mirando

Vilka andra som är nominerade hittar ni här.

Jag har läst När hundarna kommer av Schiefauer och den var bra. Då jag inte läst någon av de andra så kan jag ju inte säga så mycket om dess chans men känns som det kanske är dags för en ungdomsbok att vinna. Vad tror ni?

Får leta upp de andra böckerna på bibblan och läsa dem också. Frida Nilsson skriver ju bra så hennes bok ska jag läsa snarast.

Har ni läst någon av de nominerade?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar