onsdag 17 september 2014

Bra sommarläsning

http://www.adlibris.com/se/bok/croissants-till-frukost-9789187301704
I somras läste jag Solviken av Annika Estassy. Jag tyckte det var en mysig bok så när jag såg att hon hade skrivit en bok till kastade jag mig över den. 

Croissants till frukost handlar om Gabriel och Cecilia som även fanns med i Solviken. I Croissants till frukost är det dock deras historia som berättas.

Gabriel och Cecilia har skilt sig men har bestämt sig för att försöka en gång till. Ett av deras problem är att Cecilia vill ha barn men det verkar inte funka. Vad Cecilia inte vet är att Gabriel har testat sig och fått reda på att sannolikheten att han ska få barn är mycket liten. Detta har han dock inte berättat för Cecilia. 

När Gabriel får ett erbjudande om att köpa ett hus vid den franska kusten kan han inte motstå erbjudandet. Han satsar alla sina pengar och ber Cecilia att följa med honom. Gabriel tänker att det ska bli en ny början för dem båda. Cecilia kan dock inte släppa tanken på att få barn och det visar sig att det inte är så lätt att börja om på nytt och bara för att man byter miljö försvinner inte ens problem.

Jag gillar Annika Estassys böcker. De är småmysiga och perfekt sommarläsning. Jag kan riktigt se huset framför mig med dess rosenträdgård och jag blir verkligen sugen på att åka utomlands. Så villl du ha en avkopplande bok där du kan drömma dig bort till en varm plats tycker jag du ska läsa Estassys bok. Läs även Solviken som också är riktigt bra.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar