lördag 17 maj 2014

Underbara sol

Idag har det varit alldeles för vackert väder för att sitta inne och blogga. Solen har skinit och det har varit riktigt härligt. Det har dock blivit en del läst i hammocken när jag pausat från trädgårdsarbetet. Jag har läst ut Känslan av död av Elly Griffiths samt påbörjat Jungstedts senaste bok. 

För tillfället har jag ingen som helst lust att skriva om böcker vilket kanske har märkts då jag knappt har skrivit om några böcker detta året. Men jag struntar helt enkelt i det. Jag satsar på läsningen just nu och skrivandet får komma när lusten och tiden finns.

Jag kan dock rekommendera Elly Griffiths böcker om Ruth Galloway om du gillar deckare där man även får följa huvudpersonen i ett antal böcker. Jag rekommenderade böckerna för en kollega och hon har nu läst alla utom den senaste.

Imorgon verkar det som att det ska bli lite regn här. Jag hoppas dock att meteorologerna har fel. Det skulle ju inte vara första gången i så fall.

Trevlig helg på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar