torsdag 8 maj 2014

Nominerade till Barnens romanpris

Nu är det klart vilka böcker som är nominerade till Barnens romanpris. Barnens romanpris är Sveriges Radios litteraturpris för bästa barnbok som riktar sig till åldern 9-12 år. Juryn består av barn som läser och sedan diskuterar böckerna på radion.

De nominerade är:

Augustinatt av Maud Mangold
Barnhemmet av Cecilia Lidbeck
Kärlekspizzan av Johan Rundberg
Dödsknäpp av Håkan Jaensson
5768 visningar på Youtube av Ralf Novak-Rosengren & Anita Santesson

Jag har endast läst Augustinatt, som jag gillade. Barnhemmet lånade jag hem förra veckan men har inte hunnit läsa än. Dödsknäpp är jag lite nyfiken på men 5768 visningar på Youtube känner jag faktiskt inte alls till. Kärlekspizzan vet jag inte heller så mycket om.

Förra årets vinnare var Kristina Ohlsson med boken Glasbarnen.

Ska bli spännande att se vem som vinner vilket vi inte får reda på förrän den 30 oktober så vi har ju god tid på oss att läsa böckerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar