tisdag 11 mars 2014

Top Ten Tuesday - Favoritböcker i valfri genre


Då var det tisdag igen och dags för ännu en Top Ten Tuesday. Dagen tema är:

Top Ten All Time Favorite Books in X Genre (you pick the genre!)

En genre som det kommit många böcker i de senaste åren är dystopier. Jag gillar den genren och har därför valt den idag. Jag har dock inte riktigt fått ihop tio stycken och några är kanske tveksamma om de tillhör genren som tex Marsdens bok.

1. Delirium av Lauren Oliver

2. Hungerspelen av Suzanne Collins

3. Ful av Scott Westerfeld

4. Divergent av Veronica Roth

5. I morgon när kriget kom av John Marsden

6. En sekund i taget av Sofia Nordin

7. Den femte vågen av Rick Yancey

Så många fler än dessa dystopier har jag inte läst om man inte räknar med flera delar i en serie. Eftersom jag oftast tycker att ettan är bäst vill jag inte ta med de andra delarna. Det finns dock en hel hög med dystopier som jag vill läsa men inte hunnit med än som tex Matchad av Ally Condie samt Legend av Marie Lu.

1 kommentar:

  1. Dystopi är ju lite svårt, det kan ju vara nästan vad som helst.

    SvaraRadera